FANDOM

Zakładanie kopalni to dobry sposób na uzyskanie w miarę stałych dochodów.

Wystarczy znaleźć złoże na planecie i założyć na nim kopalnię korzystając z zakupionego wcześniej w hangarze modułu kopalni. Nie jest on tani (250 000 CM), ale taka inwestycja na ogół po pewnym czasie się zwróci. Raz postawiona kopalnia jest samowystarczalna (nie wymaga zasilania, napraw ani żadnych innych dodatkowych modułów) i będzie funkcjonować aż wyczerpie się ruda (każdego dnia ilość surowca w złożu zmniejsza się o 1). Dzięki zintegrowanemu z nią teleporterowi materii wydobywane surowce nie zalegają, ale na bieżąco są przesyłane do magazynów korporacji (stąd też brak konieczności samodzielnego przewożenia rudy).

Kopalnie generują dzienny zysk na poziomie ok. 2 500 CM. Konkretne wartości różnią się i zmieniają w zależności od aktualnej ceny rynkowej wydobywanych surowców (widocznej w cenniku).

Zanim zdecydujemy się założyć kopalnię, warto sprawdzić wielkość złoża i cenę danego surowca. Na tej podstawie możemy oszacować opłacalność inwestycji i podjąć ostateczną decyzję. W niektórych przypadkach, gdy złoże jest bardzo małe, a koszt założenia kopalni przewyższa spodziewane zyski, lepszym sposobem będzie wydobycie rudy za pomocą maszyny górniczej.

Warto jak najwcześniej założyć jak najwięcej kopalni (nawet kosztem zaciągnięcia pożyczki). Dzięki temu będziemy później zarabiać nawet nie ruszając statku z hangaru.

Podsumowując – na jednym złożu doświadczony pilot może zarobić nawet trzykrotnie: raz – zgarniając nagrodę za oznaczenie złoża, drugi raz – otrzymując zapłatę za wykonanie zlecenia na oznaczenie złoża i trzeci raz – zakładając kopalnię, która będzie przynosić regularne dochody.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki