FANDOM

Wejście w menu: lądownik umożliwia nam przeglądanie zawartości ładowni lądownika. Podczas pobytu na powierzchni planety można tu umieszczać prawie wszystko co znajdziemy (zerwane rośliny, złapane zwierzęta, wykopane surowce, artefakty, jaja). Również jeśli chcemy założyć kopalnię lub bazę na planecie, musimy najpierw na orbicie przeładować odpowiedni moduł z ładowni statku do lądownika i potem przewieźć go na powierzchnię.

Lądownik ma ograniczoną pojemność i nośność. Każdy obiekt natomiast ma swój rozmiar (objętość) i zajmuje jakąś część przestrzeni ładowni. Poza tym pod uwagę brana jest również waga obiektu. Lądownik nadmiernie obciążony nie tylko nie wystartuje z planety, ale nie będzie nawet w stanie poruszać się po jej powierzchni. Warto w tym miejscu wspomnieć, że waga to wielkość obliczana na podstawie masy obiektu i siły ciążenia (g) na danej planecie. Dlatego na planetach o dużej sile ciążenia wszystko będzie cięższe, a na planetach z małym g – lżejsze.

Tak więc po zajrzeniu do ładowni lądownika możemy sprawdzić aktualne obciążenie i pozostały udźwig, aktualnie zajętą i pozostałą wolną przestrzeń (dodatkowo przedstawioną graficznie w postaci żółtego paska) oraz listę przewożonych obiektów (z uwzględnieniem: ID, typu, stanu/kondycji, masy, wagi, rozmiaru i ceny).

Kliknięcie na ID obiektu pokazuje szczegółowe informacje o nim. Kondycja określa stale pogarszający się stan zdrowia zwierzęcia lub rośliny zabranej z jej naturalnego środowiska na planecie (korporacje wypłacają spore premie za dowiezienie organizmu w stanie żywym, czasem więc warto się pospieszyć). Kiedy lądownik znajduje się na statku można przenosić obiekty pomiędzy ładowniami. W każdym momencie można również wyrzucić obiekt z ładowni poprzez kliknięcie na ikonę kosza.

Warunki biochemiczne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki