FANDOM

Trudno to uznać za odrębną metodę zarobku. Są planety, na których złoża surowców praktycznie nie występują, są i takie gdzie jest ich całkiem sporo. W czasie wyprawy na powierzchni planety możemy długo nie natknąć się na żadne złoże – zwierzęta i rośliny natomiast, znajdziemy prawie wszędzie. Dlatego też trudno ograniczać się do samych złóż. Można sobie raczej założyć, że to będzie główny cel wyprawy, a przy okazji zrywać napotkane rośliny i łapać zwierzęta.

Wszystko co napisałem powyżej o wyprawie mającej na celu sprzedaż znalezisk, ma również zastosowanie przy szukaniu złóż. W tym jednak wypadku chodzi nam nie tyle o wykopanie surowców ze złoża (oczywiście też można to zrobić), ale o zgarnięcie nagrody wyznaczonej przez korporację za znalezienie go i oznaczenie na mapie planety. Od tej pory złoże staje się publicznie znane, a miejsce gdzie się znajduje, widoczne jest dla każdego, kto wyląduje na powierzchni planety i każdy może zbudować na nim kopalnię.

Nagroda za oznaczenie złoża to zwykle kilka tysięcy CM. Zarobek będzie wielokrotnie wyższy, jeśli oznaczymy złoże w ramach przyjętego od korporacji zlecenia (może to być nawet ponad 30 000 CM). Po oznaczeniu złoża można też od razu zbudować na nim kopalnię – uzyskamy w ten sposób w miarę stały dochód kilku tysięcy CM dziennie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki