FANDOM

Sprzedaż pomiarów to jedna z prostszych (ale też niezbyt dochodowych) metod zarobku.

Korporacje chętnie płacą za wykonane pomiary różnych wielkości astronomicznych charakteryzujących systemy i planety. Dzięki tym informacjom mogą planować dalszą ekspansję w kosmosie (kolonizacja planet, budowa baz, zakładanie stacji kosmicznych) a piloci mogą łatwiej i bezpieczniej podróżować (wiedząc np. jakie jest ciążenie na danej planecie można uniknąć uwięzienia lądownika na powierzchni).

Teoretycznie wystarczy za niewielkie pieniądze zakupić skaner, polecieć do jakiegoś niezbadanego lub słabo zbadanego systemu, włączyć urządzenie i po jakimś czasie wrócić do układu macierzystego żeby sprzedać pomiary. W praktyce warto jednak pamiętać jeszcze o kilku rzeczach.

Po pierwsze czas potrzebny na wykonanie pomiaru zależy od precyzji i szybkości działania skanera. Często będzie trzeba pozostać w systemie dość długo, aby skaner zebrał wystarczająco dużo informacji. W przeciwnym wypadku wiele pomiarów pozostanie niedokończonych, co oznacza, że korporacja nam za nie nie zapłaci.

Korporacje płacą po 500 CM za każdy kompletny, tzn. ukończony w 100% pomiar. Na szczęście rozpoczęte pomiary można dokończyć po ponownym odwiedzeniu badanego systemu. Sprzedanie pomiarów jest możliwe tylko wtedy, gdy statek jest u macierzystym układzie.

Wartości sprzedanych pomiarów stają się publicznie dostępne. Każdy, zaglądając do encyklopedii może się z nimi zapoznać.

Kolejna kwestia jest bezpośrednio związana z poprzednią. Jeśli bowiem pozostajemy długo w przestrzeni międzyplanetarnej jakiegoś systemu, to wszelkie, nawet niewielkiej mocy, czynniki uszkadzające mogą spowodować znaczne uszkodzenia ze zniszczeniem statku włącznie. Wymusza to zakup pancerza i pola siłowego chroniącego statek, a także konieczność częstego kontrolowania stanu urządzeń pokładowych w sekcji moduły. (Początkujący piloci powinni się do tego przyzwyczaić, bo w mniejszym lub większym stopniu jest to konieczne podczas każdej wyprawy eksploracyjnej). Poza tym pracujący skaner zużywa paliwo, warto więc co jakiś czas sprawdzać ile go jeszcze zostało, a duży zbiornik na paliwo na pewno zawsze się przyda.

W czasie pojedynczej wyprawy badawczej jesteśmy w stanie zarobić na skanowaniu i pomiarach kilkaset CM.

Mając to wszystko na uwadze pomiary należy traktować jako dodatkową formę zarobku, pozwalającą dorobić trochę „na boku” podczas wykonywania zasadniczej roboty (powinno wystarczyć na zwrot kosztu paliwa i części zamiennych). Jest to zajęcie stosunkowo proste, wymagające niewielkiego zaangażowania i obarczone względnie małym ryzykiem, co sprawia, że można je również polecić początkującym pilotom w ramach treningu. (Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyspecjalizować się w tego typu zajęciu – będzie to jednak wymagało przede wszystkim bardzo wydajnego czyli zaawansowanego technologicznie skanera).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki