FANDOM

Aby przejechać lądownikiem z miejsca na miejsce, należy wybrać (kliknięciem) jeden z sąsiadujących sektorów na powierzchni planety, a następnie uruchomić napęd pojazdu używając przycisku „rozpocznij wędrówkę” na panelu kontrolnym. Lądownik wyruszy w drogę.

Na czas trwania wędrówki wpływają następujące czynniki:

· Przyczepność lądownika do podłoża – im wyższa, tym szybciej będzie poruszał się wehikuł. Jeśli teren jest trudny (występują oblodzenia, stromizny, nierówności, wydmy itp.), pojazd o niskiej przyczepności będzie ześlizgiwał się i zagrzebywał, a to znacznie spowolni jego ruch.

· Prędkość maksymalna lądownika

· Różnice wysokości terenu – im większa różnica wysokości między sektorami, tym wolniej porusza się lądownik. Wspinaczka na wzgórze albo zejście do doliny wymaga na ogół większej precyzji i ostrożności niż wędrówka po równinie.

· Masa planety – paradoksalnie im większa masa globu, tym szybciej porusza się pojazd.

· Rodzaj podłoża (woda czy ląd) – na ogół lądownik porusza się szybciej po równej powierzchni wody niż na lądzie.

· Siła ciążenia – im większa, tym wolniej porusza się lądownik.

Jeśli nic nie stanie nam na przeszkodzie, po kilku (albo kilkudziesięciu) sekundach lądownik dotrze do wybranego sektora. Może się jednak zdarzyć, że po drodze ugrzęźniemy w rozpadlinie albo zgubimy drogę i wrócimy do punktu początkowego. Wtedy wędrówkę trzeba będzie zacząć od nowa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki