FANDOM

Chociaż nie jest to typowy czynnik uszkadzający lądownik (jak np. huraganowy wiatr), to zagrożenia związanego z występującymi na powierzchni oceanami, morzami i jeziorami nie można bagatelizować. Już niejeden pilot przypłacił to katastrofą i tylko dzięki szybkiej interwencji ekipy ratunkowej powrócił szczęśliwie do systemu macierzystego.

Rzecz w tym, że wciąż dostępny w sprzedaży standardowy model lądownika nie posiada zdolności poruszania się w wodzie (lub innej cieczy) w wyposażeniu podstawowym. Każda próba wodowania przy schodzeniu z orbity lub też wjechanie do zbiornika wodnego podczas eksploracji powierzchni planety kończy się zatonięciem pojazdu. Aby tego uniknąć należy uważnie wybierać miejsce lądowania (lub kolejny punkt na trasie lądownika na planecie). Pomocne mogą być informacje wyświetlane w lewym dolnym rogu ekranu głównego po wskazaniu kursorem punktu na powierzchni (ląd i wysokość n.p.m. lub woda i głębokość).

Wybór miejsca lądowania zdecydowanie ułatwi też wcześniejsze zbadanie z orbity ukształtowania powierzchni planety za pomocą Geo-skanera. Kompletny w 100% geoskan dostarczy dokładnych informacji o topografii terenu i nie będziemy już musieli lądować „w ciemno” (dosłownie).

Zdecydowanie jednak lepszym rozwiązaniem, niż oba wyżej wymienione, jest zakup dodatkowego wyposażenia lądownika określanego jako amfibia. Ulepszenie to (dostępne od 4-ego poziomu lądownika) wprowadza szereg zmian konstrukcyjnych pozwalających poruszać się w wodzie (lub innych cieczach) na powierzchni planety.

Warto wykupić to usprawnienie. Cena nie jest wysoka, a korzyści ogromne. Dzięki amfibii zyskujemy dostęp do całej powierzchni planety, a nie tylko lądu (zdarzają się planety, gdzie ląd w ogóle nie występuje albo są to pojedyncze wysepki). Nie musimy też omijać jezior jeżdżąc po powierzchni i ani zbytnio przejmować się wyborem miejsca lądowania (lub wodowania).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki