FANDOM

Zrzut4

Cosmo MMORPG - dynamiczna gra via www. Cosmo to świat kosmosu pełen przygód, ale bez klasycznych walk. Nie buduje się w nim flot. Nie wysyła armii na wojnę. To nie jest strategia, ale raczej gra przygodowa.

Cosmo to internetowy symulator eksploracji kosmosu. Inspiracją dla jego powstania była gra planszowa Zdobywcy nowych światów i legendarna gra komputerowa frontier.

Świat gry składa się z tysięcy układów gwiezdnych. Każdy układ planetarny jest unikalny. Składa się z określonej liczby planet i mogą w nim występować specyficzne zagrożenia: meteoryty, promieniowanie gamma itp. Nie znajdziemy dwóch takich samych planet. Każda planeta ma własną, indywidualną rzeźbę terenu, faunę, florę, pogodę, czasem zamieszkuje ją obca cywilizacja z którą można próbować nawiązać kontakt.
Zrzut5

Gracz wciela się w postać pilota statku kosmicznego i ma za zadanie odkrywanie nowych planet w coraz większej odległości od bazy. Na planetach można lądować, poddawać eksploracji, zakładać kopalnie (na odkrytych złożach), polować na zwierzęta, zbierać okazy fauny itp. Największym sukcesem jest odkrycie planety nadającej się do kolonizacji (planety terra-kompatybilnej).

Zrzut6

Przy okazji eksploracji kosmosu można wykonywać wiele dodatkowych działań: zbierać rośliny i starożytne artefakty, wspinać się na (nie zawsze wygasłe) wulkany i wiele innych. Czasem można się nawet natknąć na obcą cywilizację.

Rozwinięty jest też wątek ekonomiczny. Kwitnie handel obcymi roślinami i zwierzętami. Co jakiś czas ktoś znajduje tajemniczy artefakt, który można wykorzystać do przyspieszenia badań naukowych.

Zalety

  • Unikalność każdego układu planetarnego. Nie ma i nie będzie nigdy dwóch takich samych układów w całym kosmosie.
  • Różnorodność działań jakie można podejmować i wielość styli gry, które można przyjąć. Można być na przykład:
    • podróżnikiem interesującym się wyłącznie niezbadanymi układami
    • potentatem w branży wydobywczej zakładającym kopalnie gdzie się da
    • ratowniczym, reagującym na sygnały SOS i śpieszącym z pomocą
    • myśliwym polującym na zwierzęta
    • botanikiem zbierającym rzadkie rośliny
    • alpinistą zdobywającym wulkany
    • geologiem oznaczającym złoża
    • sprzątaczem kosmosu z wraków
    • poszukiwaczem cywilizacji i łowcą planet terracompatybilnych
    • i wiele innych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki