FANDOM

Wybór korporacji (pracodawcy)

Grę zaczynamy jako „świeżo upieczony” niedoświadczony pilot z niewielkim zapasem gotówki w portfelu. Nie wygląda to najlepiej. Na szczęście w tym zawodzie nie musimy się martwić brakiem ofert pracy. Kosmiczne korporacje stale poszukują pilotów chętnych badać odległe zakątki wszechświata i wypełniać powierzone im zlecenia. Wystarczy do którejś się zapisać. W sekcji korporacje znajduje się lista takich organizacji. Dwie pierwsze (Fundacja Eksploracji Kosmosu WARP i Wojskowy Ośrodek Badań Przestrzeni), to korporacje rządowe (państwowe). Pozostałe należą do prywatnych przedsiębiorców.

Przy wyborze pracodawcy warto zwrócić uwagę na wysokość podatku ściąganego okresowo od wszystkich członków korporacji. Na początku, kiedy pieniędzy nie ma za wiele, może to mieć pewne znaczenie, później, kiedy uzyskamy już stałe dochody, nawet 10% podatek nie powinien być zbyt uciążliwy.

Drugą ważną cechą korporacji jest poziom wiedzy. Najlepiej żeby był wysoki. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do niektórych specjalnych urządzeń (np. przenośny teleporter).

Pewne, aczkolwiek znikome, znaczenie może mieć również saldo korporacji. Kiedy pilot straci statek (np. wskutek katastrofy), będzie musiał wynająć nowy. Bogate korporacje mają zwykle w zapasie więcej statków i będzie można dostać jeden od razu. Korporacja biedniejsza może w danym momencie nie posiadać żadnego i trzeba będzie poczekać aż jakiś kupi.

Kiedy już się zdecydujemy wystarczy kliknąć ikonę „zapisz się”.

Jeśli wybraliśmy korporację państwową, otrzymamy statek automatycznie od razu po przystąpieniu. Jeśli chcemy pracować dla prywatnej firmy, będziemy zwykle musieli poczekać jakiś czas na rozpatrzenie podania przez właściciela.

Wbrew pozorom wybór korporacji ma niewielki wpływ na poziom przyszłych zarobków. Najważniejsza jest możliwość wynajęcia statku, a to zapewnia nam każda organizacja. Poza tym jeśli nie będziemy zadowoleni, zawsze możemy przejść do konkurencji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki