FANDOM

Korporacje oferują też pilotom pracę na umowę – zlecenie. Trzy pierwsze kategorie zleceń znajdziemy w sekcji „zlecenia”, czwartą – w zakładce „zlecenia” w sekcji „wybór celu”.

Złoża – polega na odnalezieniu i oznaczeniu złoża określonego surowca (np. siarki, diamentów, ropy naftowej) (nagroda od kilkunastu tys. do ponad 30 000 CM)

Polowanie – polega na dostarczeniu i sprzedaniu 20 sztuk wskazanego towaru (np. rośliny, zwierzęcia, surowca, statku, jaja) (nagroda od kilku tys. do nawet 150 000 CM)

Rekonesans – polega na wylądowaniu na wskazanej planecie (nagroda 5 000 CM)

Przyjmując takie zlecenie podpisujemy kontrakt, którego zerwanie obciążone jest wysoką karą finansową. Na jego wykonanie mamy też ściśle określoną ilość czasu, w którym musimy się zmieścić żeby dostać nagrodę.

Jak widać zlecenia pozwalają nieźle zarobić. W przypadku dwóch pierwszych rodzajów robimy to samo co podczas większości wypraw na powierzchnię planet czyli badamy i eksplorujemy (obowiązują te same zasady ostrożności co podczas każdej wyprawy na planetę).

W pierwszym przypadku oprócz zwykłej nagrody za oznaczenie złoża dostajemy jeszcze nagrodę za wykonanie zlecenia. Problemem może być tylko znalezienie odpowiedniego rodzaju złoża w wyznaczonym czasie. Dlatego też warto czasem najpierw samodzielnie zbadać planetę, zapamiętać (lub zanotować sobie) położenie rudy, a potem wrócić do systemu macierzystego, przyjąć zlecenie na taki surowiec jaki odkryliśmy i jeszcze raz polecieć na planetę aby wykonać zlecenie. Oczywiście w tym czasie ktoś może nas ubiec i oznaczyć złoże przed nami, ale jest to już ryzyko zawodowe. Właśnie ten rodzaj zleceń warto polecić większości pilotów.

Rekonesans to prosty, szybki i dość dobrze płatny zarobek raczej dla mniej doświadczonych pilotów. Nie wymaga od nas eksploracji powierzchni planety a jedynie wylądowania na niej lądownikiem (nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pozostać tam dłużej i np. nałapać trochę zwierzątek). Przed przyjęciem zlecenia warto tylko dowiedzieć się z encyklopedii czegoś więcej o planecie będącej celem wyprawy. Przykro byłoby stwierdzić, że po wylądowaniu na powierzchni i wykonaniu zlecenia nasz lądownik już nie wystartuje, bo grawitacja jest tam za duża.

Najmniej godne polecenia wydają się zlecenia z kategorii polowanie. Po pierwsze dlatego, że już samo znalezienie 20 sztuk bardziej wartościowych obiektów (artefakty, jaja, statki) stanowi spore wyzwanie nie mówiąc już o zmieszczeniu się w wyznaczonym czasie. Zwierzęta i rośliny zdobyć łatwo, ale zarobek na tym będzie niewielki. Odrobinę większy zysk da sprzedanie 20 jednostek surowca (jeśli posiadamy pewną ilość kopalni, to nawet nie trzeba będzie szukać – można wykopać „od siebie”). Jak jednak łatwo policzyć z reguły większy zysk przyniesie nam kopalnia przez 20 dni (20*średni zysk z kopalni) niż wykopanie 20 jednostek surowca i sprzedanie ich w ramach zlecenia (20*cena surowca w momencie sprzedaży + nagroda za zlecenie).

Trochę inaczej wygląda czwarty rodzaj zadań (na razie nie posiadający własnej nazwy, nazwijmy je więc umownie „rekonesans systemu”), dostępny w sekcji „wybór celu”. Zlecenia z tej grupy najbardziej przypominają misje z kategorii rekonesans. W tym jednak przypadku wystarczy jedynie dolecieć do wskazanego w zleceniu systemu gwiezdnego. Inne różnice to brak konieczności aktywacji zlecenia i nieograniczony czas na jego wykonanie – korporacje płacą każdemu kto dotrze do wybranego systemu. Nagroda to zwykle trochę ponad 3 000 CM. Jest to najprostszy rodzaj zarobku, nie wymagający wielkiego zaangażowania, specjalnego sprzętu ani doświadczenia a pozwala dobrze zarobić. Śmiało można go polecić początkującym pilotom.

Co jakiś czas pojawiają się nowe zlecenia, ale tylko wtedy, gdy jesteśmy w systemie macierzystym lub mamy komunikator i mamy planetę macierzystą w zasięgu. W przeciwnym wypadku nowe zlecenia nie są dostępne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki